Pracownik socjalny
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielnie ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy:
Pracownik Socjalny
Liczba stanowisk: 2
Miejsce wykonywania pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Mielnie, ul. 6-go Marca 35, 76-032 Mielno
Podstawa zatrudnienia: umowa o pracę
Wymagania niezbędne (formalne):
1. Posiadanie kwalifikacji zgodnych z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1508 i 1693) tj. spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków: - posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych, - ukończone studia wyższe na kierunku praca socjalna, - do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończone studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczną, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie. - osoby które przed dniem 1 maja 2004 r. ukończyły studia wyższe na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia, nauki społeczne i socjologia. - osoby, które w dniu wejścia w życie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, tj. w dniu 1 maja 2004 r. kontynuowały studia magisterskie na kierunkach: politologia, psychologia, pedagogika lub socjologia ukończyły te studia do dnia 31 października 2007 r. - osoby, które przed 1 maja 2004 r. rozpoczęły studia wyższe licencjackie lub wyższe magisterskie na kierunkach: politologia, psychologia, pedagogika lub socjologia. 2. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 3. obywatelstwo polskie, 4. niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, przestępstwa przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, 5. nieposzlakowana opinia, 6. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w określonym stanowisku, 7. znajomość przepisów prawnych z zakresu: - ustawy z dnia 12 marca 2014 roku o pomocy społecznej, - ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego, - ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, - ustawy z dnia 11 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Wymagania dodatkowe: - umiejętność pracy w zespole, sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, terminowość. - łatwość w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych w celach prawidłowego wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, samodzielność, odporność na stres, odpowiedzialność i dokładność w realizacji powierzonych zadań, - zaangażowanie, kreatywność, komunikatywność, dokładność, inicjatywa, - umiejętność analizy dokumentów i sytuacji życiowej klientów pomocy społecznej, - dobra znajomość obsługi komputera (programy biurowe), mile widziana znajomość oprogramowania ZETO w zakresie programu OPIEKA, - prawo jazdy kat. B. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku: Do zadań pracownika socjalnego należy w szczególności: 1. Przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych, kompletowanie dokumentacji oraz proponowanie form pomocy osobom potrzebującym; 2. Świadczenie pomocy w postaci pracy socjalnej w środowisku; 3. Organizowanie stosownej pomocy osobom lub rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej i materialnej a w szczególności w formie: - zawierania kontraktów socjalnych, - wsparcia w pełnieniu społecznie aktywnej roli i integracji w środowisku osobom korzystającym z pomocy społecznej, - pomocy w załatwianiu spraw urzędowych i innych spraw bytowych; 4. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; 5. Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej; 6. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami; 7. Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych; 8. Współpraca z instytucjami, organizacjami, placówkami oświatowymi, medycznymi, sądami, policją i innymi działającymi w obszarze pomocy dziecku i rodzinie. Wymagane dokumenty: - życiorys (CV), - list motywacyjny, - kwestionariusz osobowy, - oryginały lub kopie poświadczone za zgodność z oryginałem dyplomów poświadczające posiadane kwalifikacje, - inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i uprawnieniach zawodowych (oryginały lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem), - oryginały lub kopie poświadczone za zgodność z oryginałem świadectw pracy, - oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych, - oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, - oświadczenie o braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku pracownika socjalnego, - oświadczenie w sprawie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych. I etap naboru: Sprawdzenie przez Komisję Rekrutacyjną ofert kandydatów pod względem formalnym i rozmowa kwalifikacyjna. O terminie i miejscu kolejnych etapów naboru kandydaci zostaną zawiadomieni telefonicznie. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Ośrodka Pomocy Społecznej. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru. W miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia naboru tj. październiku 2018r wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%. Miejsce i termin składania ofert: Osoby zainteresowane naborem proszone są o składanie dokumentów aplikacyjnych w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. 6-go Marca 35, 76-032 Mielno lub przesłanie pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko PRACOWNIK SOCJALNY w Mielnie, w terminie do dnia 07.12.2018 roku do godz. 10.00. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do MOPS. Aplikacje, które wpłyną do tutejszego MOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w niniejszym dokumencie do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)” i podpisane. Kserokopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę składająca dokumenty. Osobą upoważnioną do kontaktu jest Pani Beata Bujnowska, tel. 943166202 lub 943166258, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00 Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielnie zastrzega sobie prawo odwołania naboru w całości lub części, przedłużenia terminu składania ofert pracy, zmiany terminu i miejsca otwarcia ofert. p.o. Dyrektora Kornelia Liśkiewicz
Załączniki (4) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Adam Czycz |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Adam Czycz |
Data wprowadzenia: | 2018-11-15 11:23:20 |
Opublikował: | Adam Czycz |
Data publikacji: | 2018-11-15 11:33:10 |
Ostatnia zmiana: | 2019-09-06 13:41:57 |
Ilość wyświetleń: | 1345 |